24 C
Colombo
Tuesday, December 6, 2022
spot_img

FinTech කර්මාන්තයේ Cybersecurity හි වැදගත් භූමිකාව

මූල්ය තාක්ෂණය හෝ FinTech පසුගිය වසර කිහිපය තුළ තියුනු ලෙස ඉහළ ගොස් ඇත. තාක්‍ෂණයේ දැවැන්ත පිම්ම හේතුවෙන්, සමාගම් සහ කර්මාන්ත ක්‍රියාත්මක වන ආකාරය ක්‍රමානුකූලව විප්ලවීය වෙනසක් ඇති කරමින් බොහෝ මූල්‍ය යෙදුම් සඳහා එය ලොව පුරා පහසුවෙන් වැලඳගෙන ඇත.

එහි වර්ධනය තිබියදීත්, FinTech කර්මාන්තය සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන එහි ප්‍රධාන උත්සුකතාවන්ගෙන් එකක් වන අභියෝගවල සාධාරණ කොටස ද දැක ඇත. හැකර්වරුන්ට සහ සයිබර් අපරාධකරුවන්ට වෙන කවරදාටත් වඩා පුළුල් පරාසයක විකල්ප මෙන්ම පහර දීමට විශාල ඉලක්ක ඇති බැවින්, මෑත වසරවලදී FinTech සමාගම් වෙත වැඩිවන සයිබර් ප්‍රහාර සංඛ්‍යාවක් වාර්තා වී ඇත. එබැවින්, පාරිභෝගිකයින්ගේ මෙන්ම සමාගමේ ආරක්ෂාව සහතික කිරීම සඳහා FinTech සමාගම් ඔවුන්ගේ මෙහෙයුම්වල ආරක්ෂක ඇඟවුම් බැරෑරුම් ලෙස සලකා බැලීම අත්‍යවශ්‍ය වී ඇත.

FinTech කර්මාන්තය මුහුණ දෙන සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන මොනවාද?

සයිබර් අපරාධකරුවන් FinTech සමාගම් ඉලක්ක කරන විවිධ ක්‍රම තිබේ. සමහර පොදු උදාහරණ පහත සඳහන් වේ.

සේවා ප්‍රතික්ෂේප කිරීමේ ප්‍රහාරය:

මෙම ආකාරයේ සයිබර් ප්‍රහාර සිදු වන්නේ හැකර්වරයෙකු ඉලක්ක කරගත් සමාගම විසින් තම පාරිභෝගිකයින්ට ලබා දෙන සේවාවන් කඩාකප්පල් කිරීමට උත්සාහ කරන විටය. මෙය සාමාන්‍යයෙන් සිදු කරනුයේ පද්ධතිය හෝ ජාල භාරය අධික වීමෙනි, එය වසා දැමීමට සහ සාමාන්‍ය සේවාවන්ට බාධා කිරීමට හේතු වේ. පද්ධති ප්‍රහාරයකදී සිදු වන්නේ හැකි ඉක්මනින් සේවාදායකයට බොහෝ ඉල්ලීම් යැවීමට හැකර් උත්සාහ කරන අතර එමඟින් සේවාදායකය අධික ලෙස පටවා ඇති අතර තවදුරටත් ඉල්ලීම් හැසිරවිය නොහැක. ඒ හා සමානව ජාල ප්‍රහාරයකදී, හැකර් වෙබ් අඩවියක කලාප පළල මත ආධිපත්‍යය දැරීමට උත්සාහ කරන අතර එමඟින් එය වෙනත් පරිශීලකයින්ට සේවය කළ නොහැක. අවසානයේදී, එවැනි ප්‍රහාරයන් සමාගමේ දෛනික මෙහෙයුම් සම්පූර්ණයෙන්ම නතර කිරීමට හේතු වේ – අසංඛ්‍යාත අසතුටුදායක ගනුදෙනුකරුවන් අතරමං වී සිටින අතර, සැලකිය යුතු මූල්‍ය අලාභයක් සහ ඔවුන් සම්පත් නැවත ලබා ගැනීමට උත්සාහ කරන විට IT වෘත්තිකයන්ට ආතතියක් ඇති කරයි. සේවා ප්‍රතික්ෂේප කිරීමේ ප්‍රහාරයක සලකුනු වන්නේ ජාල කාර්ය සාධනය පිරිහීම, නිශ්චිත වෙබ් අඩවියක් නොමැතිකම හෝ අධික ඊමේල් ස්පෑම් ප්‍රමාණයයි.

තතුබෑම:

මෙම සයිබර් ප්‍රහාර භ්‍රමණය වන්නේ ක්‍රෙඩිට් කාඩ් විස්තර හෝ මුරපද වැනි පුද්ගලික තොරතුරු හෙළි කිරීමට ගනුදෙනුකරුවන් රැවටීමට නීත්‍යානුකූල සමාගමක් ලෙස පෙනී සිටීම සඳහා වෙස්වළාගත් ඊමේල් හෝ කෙටි පණිවිඩ භාවිතා කරන වංචාකරුවන් සහ සයිබර් අපරාධකරුවන් වටා ය. සැක නොකළ පරිශීලකයින්ට යවන මෙම වංචනික පණිවිඩ ඔවුන්ගේ බැංකුවෙන් ඉල්ලීමක් හෝ සමීප සගයකුගේ ලිපියක් ආකාරයෙන් විය හැකිය, සංවේදී දත්ත හෙළි කිරීමට හෝ අනිෂ්ට මෘදුකාංග බාගත කිරීමට පවා ඔවුන්ගෙන් ඉල්ලා සිටී.

අනිෂ්ට මෘදුකාංග:

මෙය බොහෝ කර්මාන්තවල සමාගම් මුහුණ දෙන පොදු සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජනයකි. “අනිෂ්ට මෘදුකාංග” සඳහා කෙටි, අනිෂ්ට මෘදුකාංග යනු දත්ත සොරකම් කිරීමේ හෝ පරිගණක පද්ධති වලට හානි කිරීමේ අදහසින් ඊමේල්, උත්පතන, වෙබ් අඩවි සහ ජාල හරහා හිතාමතාම මාරු කරන ලද ගොනු හෝ කේත වෙත යොමු කරයි. මේවා වයිරස්, ransomware, spyware සහ වෙනත් හානිකර වැඩසටහන් ආකාරයෙන් හැකර්වරුන් විසින් විනාශ කිරීමට භාවිතා කරයි. අනිෂ්ට මෘදුකාංග විවිධ දේවල් කිරීමට වැඩසටහන්ගත කළ හැකි අතර සාමාන්‍යයෙන් හැකර්වරුන් විසින් මුරපද සහ සංවේදී තොරතුරු සොරකම් කිරීමට, මෙහෙයුම් කඩාකප්පල් කිරීමට, ගොනු මකා දැමීමට, සම්පත් වෙත අනවසරයෙන් ප්‍රවේශ වීමට, පද්ධති මන්දගාමී කිරීමට සහ යනාදිය සඳහා භාවිතා කරයි.

දත්ත කඩකිරීම්:

සංවේදී සහ රහසිගත දත්ත අනවසරයෙන් විශ්වාස නොකළ පරිසරයකට මුදා හරින විට මෙය සිදු වේ. මෙය සාමාන්‍යයෙන් සිදු කරනු ලබන්නේ හැකර්වරුන් සහ ද්වේෂසහගත චේතනා ඇති බාහිර පාර්ශ්වයන් විසින් වුවද, නොදැනුවත්වම තොරතුරු කාන්දු වීමද සිදුවිය හැකිය. සම්බන්ධ දත්ත වර්ගය මත පදනම්ව, දත්ත කඩකිරීම් බරපතල ප්‍රතිවිපාක ඇති කළ හැකිය – ඔබේ වෙළඳ නාමයට සහ කීර්ති නාමයට දැඩි හානියක්, විශ්වාසය අඩුවීම සහ අතෘප්තිමත් ගනුදෙනුකරුවන්, බුද්ධිමය දේපළ අහිමි වීම සහ දඩ මුදල් සහ මෙහෙයුම් කඩාකප්පල් කිරීම වැනි දැවැන්ත මූල්‍ය පාඩු වැනි. ගෙවීම් කාඩ්පත් විස්තර සහ අනෙකුත් සංවේදී පාරිභෝගික දත්ත වැනි – ගබඩා කර ඇති තොරතුරු වල ස්වභාවය හේතුවෙන් දත්ත කඩකිරීම් විශේෂයෙන්ම FinTech කර්මාන්තයට බරපතල තර්ජනයක් වේ.

FinTech කර්මාන්තයේ හොඳම සයිබර් ආරක්ෂණ භාවිතයන්

කෙසේ වෙතත්, ශුභාරංචිය නම් FinTech කර්මාන්තය එහි ඇති විවිධ තර්ජන පිළිබඳව ඉතා හොඳින් දන්නා අතර ඒවාට එරෙහිව සටන් කිරීම සඳහා නිරන්තරයෙන් පූර්ව භංග පියවර ගනිමින් සිටී. සයිබර් ආරක්ෂණ ප්‍රහාරවලින් එල්ල වන තර්ජන අවම කිරීම සඳහා FinTech සමාගම් විසින් ගෙන ඇති පියවර කිහිපයක් පහත දැක්වේ.

සැලසුම් ප්රවේශය මගින් සුරක්ෂිත:

මෙය නිෂ්පාදන සහ මෘදුකාංග සංවර්ධන ක්‍රියාවලියේ ආරම්භක අදියරේදීම පිළිපැදිය යුතු ප්‍රවේශයකි. අවසාන නිෂ්පාදනය ශක්තිමත් බව සහ බාහිර ප්‍රහාරවලට ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව ඇති බව සහතික කිරීම සඳහා සංවර්ධනයේදී පුළුල් ආරක්ෂක ප්‍රමිතීන් ඇතුළත් කිරීම මෙයට ඇතුළත් වේ.

පුද්ගලික දත්ත සංකේතනය කිරීම:

දත්ත සංකේතනය යනු දත්ත ආරක්ෂා කිරීමට ඇති හොඳම ක්‍රමයකි, දත්ත සංකේතනය කිරීමට සහ විකේතනය කිරීමට ඇල්ගොරිතම භාවිතයෙන් සිදු කරනු ලැබේ – එවිට බාහිර පාර්ශ්වයන්ට එය විකේතනය කළ නොහැක. දත්ත කඩකිරීම් වඩ වඩාත් සුලභ වෙමින් පවතින බැවින්, ආරක්‍ෂක උල්ලංඝණයකදී පවා දත්ත ආරක්‍ෂා කිරීමට සංකේතනය උපකාරී වේ.

ටෝකනීකරණය:

සංකේතනයට සමානව, ටෝකනීකරණය මගින් සංවේදී දත්ත බාහිර පාර්ශ්වයන්ට විකේතනය කළ නොහැකි වන පරිදි වෙස්වළා ගනී. ප්රධාන වෙනස වන්නේ දත්ත ආරක්ෂා කර ඇති ක්රමයයි; සංකේතනය දත්ත ආරක්ෂා කිරීමට යතුරක් භාවිතා කරන අතර ටෝකනීකරණය ටෝකනයක් භාවිතා කරයි. මෙය ක්‍රෙඩිට් කාඩ් තොරතුරු වැනි සංවේදී තොරතුරු වසන් කිරීමට භාවිතා කරයි.

කේතය අපැහැදිලි කිරීම:

ක්‍රමලේඛකයින් විසින් මූල කේතය හිතාමතාම තේරුම් ගැනීමට අපහසු වන පරිදි වෙනස් කරන විට, කේතීකරණයේදී මෙම පරිචය සිදු කෙරේ. මෙය හැකර්වරුන්ට ඔබේ කේතය තේරුම් ගැනීමට නොහැකි වීම වැළැක්වීමට හොඳ ක්‍රමයකි, ඔබේ යෙදුම මහා පරිමාණ සයිබර් ප්‍රහාරවලට ඔරොත්තු දීමට උපකාරී වේ. වෙළඳ රහස් සහ වෙනත් දත්ත වැනි තොරතුරු උකහා ගැනීම බාහිර පාර්ශ්වයන්ට අභියෝග කරමින් අමතර ආරක්ෂණ ස්ථරයක් එක් කරන බැවින් එය බුද්ධිමය දේපළ සොරකම්වලට එරෙහිව මෘදුකාංග ආරක්ෂා කරයි.

ආරක්ෂිත සත්‍යාපනය:

පද්ධතියක්, ජාලයක් හෝ උපාංගයක් පිළිබඳ තොරතුරු හරියටම ප්‍රවේශ කරන්නේ කවුරුන්ද යන්න දැන ගැනීම සඳහා පරිශීලකයාගේ අනන්‍යතාවය හඳුනාගැනීම සහ සත්‍යාපනය කිරීමේ ක්‍රියාවලිය මෙයයි. මෙය හැකර්වරුන් සහ බාහිර පාර්ශ්වයන් පද්ධති සහ පරිශීලක දත්ත වෙත ප්‍රවේශ වීම වැලැක්වීම සඳහා බොහෝ සංවිධාන විසින් ප්‍රමුඛත්වය දෙනු ලබන වැදගත් ආරක්ෂක පියවරකි. ඇඟිලි සලකුණු හඳුනාගැනීම වැනි ජෛවමිතික සත්‍යාපනයේ සිට මුරපද සහ ද්වි-සාධක සත්‍යාපනය දක්වා මෙය ක්‍රියාත්මක කළ හැකි විවිධ ක්‍රම තිබේ.

Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

16,378FansLike
700FollowersFollow
462SubscribersSubscribe
- Advertisement -spot_img

Latest Articles