පසුගිය දශකයක පමණ කාලය තුළ සමාජ මාධ්යවල ජනප්රියත්වය විවිධ හේතු නිසා ඉහළ ගොස් ඇත. තාක්ෂණය සහ ස්මාර්ට්ෆෝන් භාවිතය ලොව පුරා සීඝ්රයෙන් පරිණාමය වී ඇති අතර, ජනගහනයෙන් විශාල බහුතරයකට අන්තර්ජාලය සහ සමාජ මාධ්ය වේදිකා වෙත පහසුවෙන් ප්රවේශ විය හැකිය. මෙම ලිපිය FinTech කර්මාන්තයේ සමාජ මාධ්යවල කාර්යභාරය සහ සමාගම්වලට ඔවුන්ගේ සන්නාමය අන්තර්ජාලය හරහා වඩා හොඳින් ප්රවර්ධනය කිරීම සඳහා සමාජ මාධ්ය භාවිතා කළ හැකි ආකාරය දෙස බලයි.
DataReportal විසින් නිකුත් කරන ලද ඩිජිටල් 2021 වාර්තාවට අනුව, ලොව පුරා අන්තර්ජාල භාවිතා කරන්නන් බිලියන 4.88 ක් ඇත. එය සමස්ත ගෝලීය ජනගහනයෙන් 62% කට ආසන්න වේ. මූලාශ්රය සත්ය වශයෙන්ම, මෙම සංඛ්යාව තවත් ඉහළ යනු ඇතැයි අපේක්ෂා කරන අතර, දත්ත වාර්ෂික වර්ධන වේගය 4.8%ක් පෙන්නුම් කරන අතර, දිනකට නව පරිශීලකයින් 600,000කට වඩා වැඩි සාමාන්යයක් ඇත.
සමාජ මාධ්ය භාවිතා කරන්නන්ගේ සංඛ්යාව ද අඛණ්ඩව වර්ධනය වෙමින් පවතී. 2021 ඔක්තෝම්බර් මාසයේදී මුළු සංඛ්යාව බිලියන 4.55 දක්වා ඉහළ ගොස් ඇති අතර එය ගෝලීය ජනගහනයෙන් 57.6% ක් වේ. ගෝලීය අන්තර්ජාල භාවිතා කරන්නන්ගෙන් 90% දැනටමත් සෑම මසකම සමාජ මාධ්ය භාවිතා කරයි. පසුගිය වසරේ පමණක් මිලියන 409 ක නව පරිශීලකයින් සමාජ මාධ්ය වෙත එක් වූ අතර එය දෛනිකව නව පරිශීලකයින් මිලියන 1.1 කට වඩා වැඩි වර්ධනයකට සමාන වේ. අන්තර්ජාල භාවිත කරන්නන්ගෙන් 90%කට වැඩි පිරිසක් තම ජංගම උපාංග භාවිත කරන බවද එම වාර්තාවේ සඳහන් වේ.
සමාජ මාධ්ය ජනප්රියතාවයේ දැවැන්ත වර්ධනයට ප්රධාන හේතුව අවසානයේ මිනිසුන් අන් අය සමඟ අන්තර් ක්රියා කිරීමට සහ සම්බන්ධ වීමට ප්රිය කරයි. එය සමාජ මාධ්ය සැපයීමට අරමුණු කරයි. නවීන සමාජ ජාල වෙබ් අඩවි අතිශයින්ම පරිශීලක-හිතකාමී වන අතර බොහෝ පුද්ගලයින්ට ඒවා භාවිතා කිරීමට උසස් අන්තර්ජාල දැනුමක් අවශ්ය නොවේ. එය ලොව පුරා සිටින නව පුද්ගලයින් හමුවීමට හොඳ අවස්ථාවක් ලබා දෙයි – සමීප සබඳතා ඇති කර ගැනීම සඳහා ප්රජාවන් සහ පුද්ගල කණ්ඩායම් එකට ගෙන ඒම. ඒවා භාවිතා කිරීමට ද නොමිලේ, එයින් අදහස් කරන්නේ ඒවා කැමති ඕනෑම කෙනෙකුට භාවිතා කළ හැකි බවයි.
සමාජ මාධ්ය ද විවිධ ආකාරවලින් භාවිතා වේ. මිනිසුන් සමඟ අන්තර් ක්රියා කිරීමට සහ අන් අය සමඟ සම්බන්ධතා පවත්වා ගැනීමට එය භාවිතා කිරීමට අමතරව, හවුල් රුචිකත්වයන් සහිත කණ්ඩායම්වලට සම්බන්ධ වීමට හා සමාන අදහස් ඇති පුද්ගලයින්ට එකිනෙකා හා සම්බන්ධ වීමට ඉඩ සලසයි. සමාගම් කිහිපයක් LinkedIn වැනි සමාජ ජාල හරහා අපේක්ෂකයින් සොයා ගැනීම සහ බඳවා ගැනීම ආරම්භ කර ඇති අතර එය රැකියා වෙළඳපොලේ ද භාවිතා වේ. අවසාන වශයෙන් නොව අවම වශයෙන්, සමාජ මාධ්ය යනු ව්යාපාර සඳහා විශිෂ්ට මෙවලමකි. ඔවුන්ට අනාගත ගනුදෙනුකරුවන් වෙත ළඟා වීමට සහ අන්තර්ජාලය හරහා ඔවුන්ගේ පැවැත්ම තහවුරු කිරීමට උපකාර කිරීම සඳහා. සමාජ මාධ්ය අලෙවිකරණය සමාගම්වලට ඉතා ලාභදායී ලෙස ලොව පුරා සිටින දැවැන්ත ප්රේක්ෂක පිරිසක් වෙත ළඟා වීමට හොඳ ක්රමයකි.
සමාජ මාධ්ය ව්යාපාරවලට උදව් කරන්නේ කෙසේද?
ඕනෑම ව්යාපාරයක් සඳහා සමාජ මාධ්ය ගබඩා කර ඇති ප්රතිලාභ අනන්තය. ජාත්යන්තර වෙළඳපල ඇතුළුව වෙළඳපල ප්රවේශය වැඩි කිරීමට අමතරව, ඔබට ඔබේ සන්නාමය සංවර්ධනය කිරීමට, වැඩි ගනුදෙනුකරුවන් ආකර්ෂණය කර ගැනීමට, පාරිභෝගික ප්රතිපෝෂණ ලබා ගැනීමට සහ පාරිභෝගික පක්ෂපාතිත්වය වර්ධනය කිරීමට ද ඔබට හැකි වේ. තරඟකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ ක්රියාකාරකම් පිළිබඳව අවධානයෙන් සිටින අතරම, ඔබට වඩා හොඳ සබැඳි පැවැත්මක් ස්ථාපිත කිරීමටද හැකි වනු ඇත.
අනෙකුත් ප්රතිලාභ අතරට වෙළඳ ප්රචාරණය හරහා පාරිභෝගික ජාල ගොඩ නැගීම මෙන්ම ඔබ ව්යාපාර පවත්වාගෙන යන ආකාරය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා අදහස් හුවමාරු කර ගැනීමෙන් ආදායම වැඩි කිරීම ඇතුළත් වේ. වෙළඳපල පර්යේෂණ පැවැත්වීමට සහ අලෙවිකරණ පිරිවැය අඩු කිරීමටද එය ඔබට උපකාර කරයි.
බෆර් විසින් නිකුත් කරන ලද සමාජ තත්ත්වය පිළිබඳ වාර්තාවේ සඳහන් වන්නේ අලෙවිකරුවන්ගෙන් 73% කගේ මතය වන්නේ සමාජ මාධ්ය හරහා අලෙවි කිරීම තම ව්යාපාරය සඳහා “තරමක් ඵලදායී” හෝ “ඉතා ඵලදායී” වී ඇති බවයි. මූලාශ්රය ලෙස, වැඩිවන සන්නාම සංඛ්යාවක් අන්තර්ජාලය හරහා ප්රවර්ධනය කිරීම සඳහා සමාජ මාධ්ය තුළ විශාල වශයෙන් ආයෝජනය කරයි.
FinTech හි සමාජ මාධ්ය භූමිකාව
අනෙකුත් කර්මාන්ත සඳහා මෙන්, සමාජ මාධ්ය FinTech සමාගම් සඳහා ද ප්රතිලාභ රැසක් ලබා දෙයි. මූල්ය ආයතන සහ ෆින්ටෙක් ක්රීඩකයින් අද පරම්පරාව තුළ සමාජ මාධ්ය නිර්මාණය කළ හැකි අවස්ථා වල විශාලත්වය අවබෝධ කරගෙන ඇති අතර දැන් සෑම සමාගමකම පාහේ සමස්ත අලෙවිකරණ උපාය මාර්ගයට ඇතුළත් කර ඇත.
සමාජ මාධ්ය වේදිකා ද FinTech සමාගම්වලට ඔවුන්ගේ පාරිභෝගික හැසිරීම් සහ මනාප විශ්ලේෂණය කිරීමට සහ අධ්යයනය කිරීමට ඉඩ සලසන වටිනා දත්ත නිධානයක් සපයයි. FinTech සමාගම් සඳහා විශ්ලේෂණය සඳහා තීරණාත්මක සාධකයකි. ණය දෙන්නන් සමාජ මාධ්යවලින් ලබාගත් දත්ත ඔවුන්ගේ ණය ප්රතිරක්ෂණ ක්රියාවලියට ඇතුළත් කිරීමට ද පටන් ගෙන ඇත. වැඩිවන බැංකු සංඛ්යාවක් දැන් සමාජ මාධ්ය වේදිකා හරහා මාර්ගගත ගෙවීම් හඳුන්වා දෙයි – එය ඉදිරි වසරවලදී ගෙවීම් ක්ෂේත්රය සදහටම පරිවර්තනය කළ හැකිය. අභියෝග කිහිපයක් ද තිබේ. බොහෝ බැංකු සහ සාම්ප්රදායික මූල්ය ආයතන නවීන අලෙවිකරණ ක්රමවේදයන්ට අනුවර්තනය වීමට ඉගෙන ගත යුතු අතර ඔවුන්ගේ උපාය මාර්ගයේ කොටසක් ලෙස නවෝත්පාදන වැලඳ ගැනීම සඳහා FinTech කර්මාන්තය වඩාත් ඉහළ මට්ටමකට ගෙන යාමට අවශ්ය වේ. සමාජ මාධ්යවලින් පූර්ණ ප්රයෝජන ගැනීමට ආයතනවලට ඇති හැකියාවට බාධාවක් වන පරිදි, නවීන තාක්ෂණික භාවිතය පිළිබිඹු කිරීමට වත්මන් නීතිය ප්රමාණවත් තරම් යාවත්කාලීන නොවිය හැකි බැවින්, සමහර අවස්ථාවලදී නියාමන ගැටලු පවතිනු ඇත.
සමාජ මාධ්ය ඵලදායී ලෙස භාවිතා කිරීම සඳහා උපදෙස්
සමාජ මාධ්ය අලෙවිකරණය ඵලදායී වේ – නිවැරදිව කළ විට. ඔබේ උත්සාහය ධනාත්මක ප්රතිඵල ලබා දෙන බව සහ ඔබේ ව්යාපාර ඉලක්ක සපුරා ගැනීමට උපකාර වන බව සහතික කිරීම සඳහා ඉතා වැදගත් වන නිසි උපාය මාර්ගයක් ක්රියාත්මක කිරීම වැදගත් වේ. එබැවින්, සමාජ මාධ්යවල අලෙවිකරණයේදී FinTech සමාගම් මතක තබා ගත යුතු උපදෙස් කිහිපයක් පහත දැක්වේ.
විස්තීරණ උපාය මාර්ගයක් ඇත:
සවිස්තරාත්මක සහ පුළුල් සමාජ මාධ්ය උපාය මාර්ගයක් තිබීමේ වැදගත්කම ප්රමාණවත් ලෙස අවධාරණය කළ නොහැක. මෙය ඔබේ ඉලක්ක ආවරණය වන බව සහතික කිරීමට පමණක් නොව, ඔබේ ප්රේක්ෂකයින් වඩාත් ඵලදායීව සහ වඩා ලාභදායී ලෙස ඉලක්ක කර ගැනීමටද උපකාරී වනු ඇත. ඔබේ උපාය මාර්ගයට සංරචක කිහිපයක් ආවරණය කිරීමට අවශ්ය වනු ඇත – පැහැදිලිව නිර්වචනය කරන ලද ප්රාථමික ඉලක්ක සහ ද්විතියික ව්යාපාරික අරමුණු, අලෙවිකරණ අරමුණු සහ කාර්ය සාධනය මැනීමට භාවිතා කළ යුතු පරාමිතීන්, ඉලක්කගත ප්රේක්ෂක හඳුනාගැනීම සහ පාරිභෝගික පුද්ගලයින්, තරඟකරුවන්ගේ විශ්ලේෂණය, නාලිකා තේරීම සහ උපක්රම, පැහැදිලි අන්තර්ගත උපාය මාර්ගය, වෙන් කළ අයවැයක් මෙන්ම සම්පත්.
නිවැරදි වේදිකා තෝරන්න:
සමාජ මාධ්ය වේදිකා පුළුල් පරාසයක පවතී. ඒ සෑම එකක්ම අනන්ය ලෙස වෙනස් ලක්ෂණ සමූහයක් ඇත. එක් එක් වේදිකාවේ පාරිභෝගික හැසිරීම බොහෝ සෙයින් වෙනස් වන බැවින් ඔබේ පුළුල් උපාය මාර්ගයේ කොටසක් ලෙස ඔබේ වෙළඳ නාමය තිබිය යුත්තේ කුමන වේදිකාවලදැයි ඔබ හඳුනා ගැනීම අතිශයින් වැදගත් වේ. සෑම සමාජ මාධ්ය වේදිකාවකම සිටීම හොඳ අදහසක් නොවන අතර ඔබේ ප්රයත්න දියාරු කර, මඟ දිගේ සඵලතාවයට බාධාවක් විය හැක. ඔබ ඔබේ ව්යාපාරයේ ස්වභාවය, ඔබේ ප්රධාන ඉලක්කගත ප්රේක්ෂකයින් සහ ඔවුන් සිටින ස්ථානය සලකා බැලිය යුතුය, ඔබේ තරඟකරුවන් ක්රියාත්මක වන්නේ කොතැනදැයි සොයා බලා ඔබේ ඩිජිටල් පියසටහනේ කොඳු නාරටිය කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතුය.
හොඳ අන්තර්ගත අලෙවිකරණය භාවිතා කරන්න:
මෑත කාලයේ, අන්තර්ගතය රජ වේ. ඔබේ ප්රේක්ෂකයන්ගේ මනසේ ඇති ඕනෑම ප්රශ්නයකට පිළිතුරු දීමට උපකාර කරන අතරම, ඔබේ සන්නාමය පිළිබඳ දැනුවත්භාවය ඇති කරන්නේ සමාජ මාධ්යවල බෙදා ගන්නා හොඳ අන්තර්ගතයයි. හොඳ අන්තර්ගතයන් ඔබට චින්තන නායකයෙකු ලෙස තහවුරු කර ගැනීමට උපකාර වන අතර ඔබේ තරඟයට වඩා ඔබව තෝරා ගත යුත්තේ ඇයිද යන්නට තවත් හේතු සපයයි. එය නව නායකයින් ආකර්ෂණය කර ගනිමින් සමාජ මාධ්යවල ඔබේ ප්රේක්ෂකයින් වර්ධනය කිරීමට සහ ඔබේ විකුණුම් ඉහළ නැංවීමට ද උපකාරී වේ.
සන්නාම ප්රජාවක් ගොඩනඟන්න:
සමාජ මාධ්යවල සෑම ක්රියාකාරී නියැලීමක්ම ඔබේ සන්නාමයට පරිශීලකයින් සමීප කරයි. අනාගත ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ සම්බන්ධ වීමෙන් සහ ඔවුන්ට විසඳුම් සෙවීමට පුද්ගලාරෝපිත සහ ප්රයෝජනවත් ඉඩක් ලබා දීමෙන් ඔබේ සන්නාමය සමඟ වඩා හොඳ සම්බන්ධතාවයක් ගොඩනඟා ගැනීමට සහ වැඩි විශ්වාසයක් ඇති කර ගැනීමට ඉමහත් උපකාරයක් වේ. සමාජ මාධ්ය යනු ඔබේ සන්නාමය සමඟ චිත්තවේගීයව සම්බන්ධ වී සිටින, ඔබේ නිෂ්පාදන භාවිතා කරන සහ ඔබ සමඟ සබැඳිව සම්බන්ධ වන බැවින් ශක්තිමත් උපදේශකයින් වන එවැනි සන්නාම ප්රජාවක් ගොඩනැගීමට ඔබට උපකාර කිරීමේ විශිෂ්ට මෙවලමකි.
සමාජ සවන්දීමේ මෙවලම් භාවිතා කරන්න:
සමාජ සවන්දීම ඔබේ වෙළඳ නාමය සම්බන්ධයෙන් සිදු වන ප්රතිපෝෂණ සහ සංවාද නිරීක්ෂණය කිරීම ඇතුළත් වේ. මෙය ඔබේ කර්මාන්තය පිළිබඳ විශාල අවබෝධයක් මෙන්ම ඔබේ ඉලක්කගත ප්රේක්ෂකයින් ඔබ ගැන සහ සන්නාමය පිළිබඳ ඔවුන්ගේ සාමාන්ය අවබෝධය ගැන සිතන්නේ කුමක්ද යන්න ලබා දෙයි. අදාළ මූල පද සහ වෙනත් ටැග් මත පදනම්ව ඔබේ වෙළඳ නාමයේ සඳහන් කිරීම් පරීක්ෂා කිරීමට සමාජ සවන්දීමේ මෙවලම් භාවිතා කිරීමෙන්, ඔබේ සන්නාම ප්රතිරූපය වැඩි දියුණු කරමින් අනාගත ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ සම්බන්ධ වීමට සහ වඩා හොඳ සබඳතා ගොඩනඟා ගැනීමට ඔබට අවස්ථාව ලබා දේ. සමාජ සවන්දීම අර්බුදකාරී තත්වයක් සමනය කිරීමට උපකාරී වන විශිෂ්ට ක්රමයකි, මන්ද එය කලින් ඇති වන ඕනෑම ගැටළුවක් අල්ලාගෙන ඒවා වහාම විසඳීමට සමත් වේ.